10 Mayıs 2014 Cumartesi

20. ay


Merhabalar  20.ayımıza girmiş bulunuyoruz.
Zeynepcik çocuk olma yolunda hızla ilerliyor. Artık  gayet net bir şekilde  duygularını, isteklerini ve tepkilerini anlatabiliyor çok şükür :) Hala bazı kelimeleri sadece annesi anlasa da 4-5 kelimelik cümleler ile durum bildirimlerimiz hatta yorumlarımız olmaya başladı. Araba yolculuklarımız minik gözleri ile camdan gördüğü her şeyi anlatan bir meleği dinlemekle geçiyor . Favori cümlelerinden bazıları ;

" -Anne bak , çok ağaç var ."
 " Baba nay nay aç "
  "Baba bak , beyaz aydede dördüm (gördüm)  ,
 "-meymep (Zeynep )  hayı (sarı ) obobüs gördü"
"   Bis anneanneye didiyoyuz. "

 Gördüklerini   renkleriyle ,üçgen yıldız  gibi şekilleriyle tanımlayan  ,  benim göremediğim minicik uçakları farkedip heyecanla bağıran  bir bıdık olmaya başladı Zeynepcik :)) . Araba yolculuklarında en zor anlarımız parkların yanından geçmek  oldu . Tüm çocuklar gibi parka bayılan Zeynepcik , "Aaaa park var. parka didiyim " deyince duramayacaksak izahat yapması anneye düşüyor. Ama acizane tavsiyemdir bebeklerinize  gece- gündüz , soğuk -sıcak ,yağmurlu- güneşli , ıslak -kuru vb  kavramları öğretmek çoğu zaman (eşref saatine denk gelmediği müddetçe )bebeğe açıklama yapmak konusunda çok işe yarıyor :)

 Örneğin "-Şimdi akşam olmuş ,oraya gidemeyiz , güneş gelip sabah olunca gidebiliriz "dediğimde ve ertesi gün sözümü tuttuğumda bana güveni oturduğu için sorun yaratmıyor çok şükür :)))

    Her yeni cümlesi , yeni bakışı duruşu bir heyecan .
 Bu arada bir iki haftadır yavaştan tuvalet eğitimine de başladık. Çişini daha tam anlayamamakla birlikte hemen hemen firesiz kakamız tuvalete diyebilirim. Yapacağını anladığım anda soruyorum "-Kaka geldi mi ?"diye oda "-evet " deyince bir heyecan " Haydi tuvalete!!!" diyoruz. Kaka yaptığında ona bakmak hoşuna gidiyor " Bak düşmüş" diyorum  ve sifonu ona çektiriyorum şimdilik hoşuna gidiyor bakalım . Tabi kakayı yapar yapmaz  "- püf toktu " demesi de çok hoşuma gidiyor.Bu bir süreç tabi tam oturması biraz zaman alacak elbette sabırlı olmak gerek.
 Eh annelik böyle bir şey işte . Yazdıklarıma bakın , Kaka -çiş..vs . Ama emek işte , üşenmeden yapılan , başka şartlarda iğrenilecek durumların bile mutluluk verdiği tek durum olsa gerek . İyi ki varlar , binlerce şükür sağlıklı ve mutlular .  
      Yarın  Anneler Günü . Tüm Annelerin Başta Kendi Annemin Anneler Gününü Kutluyorum...

Hiç yorum yok: