6 Mart 2014 Perşembe

UMRE -2 -



O Güzel Diyarlardan paylaşmak istediğim bir kaç notuda bu yazımda anlatmak istiyorum. Öncelikle belirtmeliyim ki normal hayatımızda ne kadar Allah (c.c) ya yakınsak ve O nun hoşnut olacağı işler ile meşgul isek orada da manevi haz ve nasip o kadar oluyormuş. Yani gitmeden önce zannettiğim gibi orada melek olunmuyor, sivrilikler devam ediyor , ve feyz bir sihirli değnek gibi dokunmuyormuş ruha. Kabı kadar alabiliyormuş insan .

   Tavaf, benim için başlı başına bir yıkanma vesilesi oldu. En çok zikrettiğim dua "-TEMİZLE BENİ YA RABB!" dı . Ki manevi bir çamaşır makinasındaymışcasına  dönerek  temizlenmek , günahlarımdan , sivriliklerimden arınmak istedim hep. Yakınlık diledim o nice Peygamberin ve en son Nebi 'nin (s.a.v) yüz sürdüğü KABE  de. En yakın olduğum an ise Kabenin duvarına iki elimle yapıştım ve gözyaşı ile af dilemek nasip oldu o müthiş kokuyu içime çekerken ...
...
     Zeynepcik i soracak olursanız hep yanımızdaydı. Üç defa umre yaptık , ikisi geceydi ve arabasında uyudu çok şükür. Arabayı almadıkları zaman da momfortbaby kangurumuz işimize çok yaradı.
 
     Yazacak çok şey var ama , kuzucuğun bir hatırası ile bitirmek istiyorum.
Son tavafımızda , Zeynep hep kucakta , kanguru yada arabada tavaf etti ayakları da bassın biraz yürüyüp nasiplensin istedik. Son tavafın son şaftında tenhalaşan bölgede onu bıraktık ve bir müddet yürüdü. O mutluluğu gözümün önünde hiç gitmiyor. Tavafı bitirip çıktığımızda ağlamaya başladı. Eliyle tavaf alanını gösterip yürümek istediğini anlattı bize . Tavaf alanındaki mermerin devamı olan dış kısımda yürüttüm ama ağlamaya devam ederek tavaf alanını gösterdi. Sonra "- Bak kızım aynı mermer burada da yürüyebilirsin , orada ne var ?"  Dedim ve Zeynebin , 16 aylık kızımın verdiği cevap hepimizin gözlerini yaşarttı.   "ALLAH " kendi diliyle "-AYYAHH" deyiverdi. Sus olduk. Kimbilir neler gördü o masum melek gözler . Kim bilir nasıl bir manevi haz aldı ki orada yürümek istedi?
    Allah (c.c) hepimize en başta  şahsi ibadetlerimizde ve gidenlere oralarda masumcukların aldığı , gördüğü güzelliklerle daha ihlaslı ibadetler yapabilmeyi nasip etsin ...

Hiç yorum yok: