13 Ocak 2014 Pazartesi

Haftanın Rengi Çalışmaları

Merhabalar, bugün size renk çalışmalarımızdan bahsetmek istiyorum . Bebekler nesneleri öğrenmeye başladıkça , öğrendiğine emin olduğunuz nesneleri artık sıfatları ile söylemeye başlayabilirsiniz. Şuna inanıyorum ki zaten bizi yönlendiren onlar . Öğrendiklerinde daha fazla şey ekliyor bir kaç deneme de öğrenmiyorlarsa erken olduğuna karar veriyorsunuz. Belki bazı anneler renkler için erken değil mi ??diye geçiriyordur içinden:)). Haklı olabilirsiniz ama bizim renk maceramız şöyle başladı ve yol aldı. 13 ay civarı, birçok bebekli evde olan halkalı oyuncaklarını oynarken oradaki bir kaç rengi öğretme amacı olmadan söylemiştim. Ertesi gün , aynı oyuncakla oynarken "Sarı halkayı takalım kızım" dediğimde bana sarı halkayı getiriverdi. Ben denk geldi diye düşünürken mavi ve moru da bilince . Dedim ki demek ki bu konuda istekli yavaş yavaş nesnelerden  renkleri ile  bahsedebilirim. Tabi her zaman tutturamadığı oluyordu ki zaten bilirsiniz bebekler canı isteyince daha doğru cevaplar veriyorlar.Oyun oynarken eline aldığı oyuncaklarda , dışarıda  ağaç, bulut , güneş vs. gördüğümüzde renkleri de hatırlamaya başladık. Başta da dediğim gibi çocuğunuz sizi yönlendiriyor zaten kendisi soruyor belli bir zaman sonra . Malum o minik parmaklar var ya onları uzatıp soruyorlar meraklı meraklı. Bu sıralar bildiği renkleri eşleştirme yaparak çok mutlu olan kızıma görsel bir sepet hazırlamaya ,haftalık renkler oluşturmaya başladım. Bu farklı dokularda, ve görüntüde aynı renkli nesneler de eşleştirme becerisi için faydalı oluyor. Zeynep aynı renkli iki nesneyi görüp bulunca "aaah aaa ahaaa " diye bağırarak yanımıza geliyor ve onların rengini söylüyor . Bizde çok mutlu oluyoruz tabi. Şöyle bir ayrıntıyı da atlamamak gerektiğini düşünüyorum ne kadar çok tekrar o kadar iyi yerleşiyor ama bunu bir ders gibi değil oyun gibi yapmalıyız ki oynayarak yani mutlu olarak öğrensin . Kimi çocuk sıkılıyorsa da ki Zeynebin de sıkıldığını anladığımda hemen oyun değiştiriyorum , ısrar etmemek gerektiğini düşünüyorum. Zamanı gelince öğreniyorlar. Mesele onların meraklarını iyi anlamak ve ona yönelik oyunlar bulmakta sanırım. Üstteki resimdeki  yeşiller geçen haftanın rengiydi. Zeynepçe " YİŞ Şİİİ" Bu haftanın rengi çok sevdiği turuncu olacak . Sepet haricinde mandalina , portakal yerkende sık sık anacağız coşkulu seslerle turuncuyu. Zeynep turuncuya "PU PUN CUUU" dıyor :))) Görüşmek üzere

Hiç yorum yok: