30 Aralık 2013 Pazartesi

ZEYNEP KIZ 15 AYLIK


      Bu yazı uzun olmasa da ayrıntısız bir durum güncellemesi gibi olacak sanırım :). 6 aylıkken  "ANNE" ki hiç unutamam o anı , 10 aylıktan beri BABA demeye başlayıp 12. aydan beri basit sözcüklerle başlayıp(dede, mama , meme , gel , al ,bu , vs) su anda ahtapota ahpopop , merhaba ya hababa, babası işten gelince hocdeldin diyen bir papağanımız var . Bu aralar en büyük eğlencemiz onun kelime dünyası. Nesneleri tanıması o minik işaret parmağıyla kitap okurken yada her daim tek tek gösterip söylemesi. Hem kahkaha hem de şükür sebebimiz. Hatta son bir kaç gündür cümle olmasa da bir kaç kelimeyi ardarda söyleyip yaptığı bir fiili de anlatır oldu. Çok mutlu oluyorum :)))    Malum 5 hafta erken doğan Zeynep kuzusu 13. ayın başında yürüyerek fiziksel gelişim tablosunda da yaşıtlarını yakaldı çok şükür. Şu anda kilo 9,7 kg boyumuz da 82cm .

      En rahat ettiğim huylarından biri özgür olması , yabancılama huyunun olmayıp insanı ,kalabalığı çok sevmesi . Bunun yanında naif kişiliğinden dolayı elinden alınan oyuncaklara bozulup, sözel olarak kızıp , diğer çocuğun onu bırakmasını kollayan bir yapısı var. Yani bir çok çocuk gibi fiziksel güç ile geri elinden almak huyumuz yok böyle de naifiz. Ev içinde dokunduğu zaman kendine zarar vereceği nesneleri en başından anlatmış olmanın ve anlayıp onları zorlamayan bir bebeğim oluşunun da ayrı rahatlığını da yaşadım. illa merak ettiği zaman birlikte dağıtıp birlikte toparlayınca . Hırsla evi dağıtan bir fareyle karşılaşmadım çok şükür. Darısı kardeşlerinin başına. Tabi ki bazen dağılan çekmecelerimiz oluyor ama beni anlıyor isteklerimi anlatabiliyor olmam rahatlatıyor her zaman .
Bu zamana kadar gittiğim hiç bir yerde bana sorun çıkarmayan , ağlamayan bir bebek oldu Zeynep kız. Başka bebekleri gördükçe uslu bir kızım olduğunu ve dil ve sosyal becerilerilerinin hızlı geliştiğini anlıyorum şukurler olsun. Yazacak çok şey var ama  zamanında yazılmazsa artık güncellere kalacak ...


     Gelelim uykuya...


Başından beri uyuduktan sonra sorunsuz uyuyan bir yavrucuk Zeynep kız. Ama uykuya dalmaya gelince işte orası beni annelikte en çok yoran kısım. Hala emen kuzucuk , emerek uyuduysa en büyük mutluluğu yaşatıyor bana .Şimdiler de ayakta sallanmak da istemiyor kendi yatağında mayıştıktan sonra uykuya dalıyor fakat bu zamana kadar bu dalma konusunda çok sıkıntı yaşadık.Ki hala zaman zaman yaşıyoruz.  Uzun sallama seanslarımı hatırlamak bile istemiyorum. Yaptığım hataları. İlla uyusun diye hem kendimi hem kuzumu soktuğum stresleri . İlk bebek gerçekten tecrübesizlik ve maalesef mükemmeliyetçilik annelikte olmamalı.  Allah tan uyuduktan sonra huzurla uyuyor ve sık uyanmıyordu :))Bir ay sonra yapacağımız Umre yolculuğumuzdan sonra zaten yeniden düzen oluşturmamız gerekeceği  için  dönünce kendi kendine uyuma çalışmaları farz oldu artık :)))

Hiç yorum yok: