18 Kasım 2012 Pazar

AŞI TECRÜBEMİZ

Kızım bu cuma 9. haftasını doldurdu . Perşembe günü 5'li karma , pnömokok ve verem aşılarımızı olmak üzere erkenden sağlık ocağındaydık. Aşı vurunurken bakamayacağım için (birde fizyoterapist olacağım ama artık anneyim :)) doktor babamızı da peşimizden sürükledik. Daha Zeynebime sıra gelmemişti içeride beklerken bir başka bebeğe aşı yapılırken o miniğin ağlamasına içerde bir kaç damla döküştürdüm. O esnada kuzucuğum daha sabah uykusundan uyanmamıştı, sıra bize geldi karma aşı hariç  çok sesimiz çıkmadı. Karnını doyururken uyudu . Bende çok şükür çok etkilenmeyecek diye düşündüm. Hatta o uyurken ilk kez bir alışveriş merkezine gittik kızçemle :))  Yandaki resim de ilk kez böyle bir mekanda beraber çekildi :)))
...

amaaa , sonrasını hatırlamak bile istemesemde acemi anne tecrübesi olarak yazacağım . Yaklaşık 5 saat sonra kızım daha önce hiç duymadığım  çok içli bir tonda , hemde gözünden yaş gelerek ağlamadığına şahit olduk malesef. Ateşi olmadı ama çok hareketli bir bebek olduğu için bacaklarını her çektiğinde canı inanılmaz yandı (iki bacaktan da vurunduğu için ) ve dakikalarca susturamadık.Dudaklarını büze büze ağlayışı beni de çok sarstı.  Hemen ilaç verdim ama ilacın etkisi ulaşana kadar yavrukuşum baya bir sancı çekti. Susup dinlendiği dakikalarda içini çekmesi resmen yüreğimi yaktı. Uykuya dalarken bile iç çekti kuzum . Rabbim büyük dert vermesin bunlar normal ama  iyiliğine aldanmayıp ilacı çıkar çıkmaz verseydim dedim o gün. Hatta bir dahaki sefere gitmeden önce vermeyi düşünüyorum yavrucuğum boşuna o kadar ağrı çekti. Yeni anne olanlara tavsiyemdir , özellikle 2. ay aşısında ve sanırım sonraki KKK(Kızamık, kızamıkçık ve kabakulak ) ve diğer ağır aşılarda gitmeden önce ağrı kesici ateş düşürücü vermek bebeklerin daha hafif atlatmasına yardım edecektir. çünkü 1. ay daki hepatit aşı etkilemiyor .

Hiç yorum yok: